Efficiënter scheiden door compacte mestscheider

Melkvee- en fokbedrijf Mts. Van den Anker uit Maurik was al bekend met het scheiden van mest naar dunne en dikke fractie. Om efficiënter te kunnen scheiden, zocht Joost van den Anker sinds dit najaar naar zijn eigen mestscheider. Na een bezoek aan Amerika, gesprekken met collega-veehouders en gedegen advies van Otto Vink, agri-consultant bij TS Group Holland, bleek de Plug & Play van Bauer de beste keuze. “De compacte opstelling, goede ervaringen en uitstekende service van TS Group Holland gaf ons de doorslag om voor een Bauer mestscheider te gaan”, aldus Joost van den Anker.

Melkveebedrijf Van den Anker was geen onbekende in het scheiden van mest. Maandelijks huurde het bedrijf een mestscheider, waarmee de dikke fractie gebruikt werd als boxbedekking en de dunne fractie voor het land. Toen Joost van den Anker de knoop doorhakte om zijn eigen mestscheidingssysteem aan te schaffen, besloot hij onder andere diverse modellen op de beurs te bekijken. Een bezoek aan Amerika trok zijn aandacht naar de mestscheiders van Bauer. “In Amerika zag ik dat het merendeel van de veehouders Bauer gebruikt. Inmiddels was dat hun tweede mestscheider; vaak hadden ze eerst een ander merk gehad. Van hen hoorde ik dat ze achteraf liever gelijk een Bauer hadden aangeschaft”, vertelt Joost van den Anker.

In Nederland deed Joost van den Anker meer onderzoek naar de meest geschikte scheider voor zijn bedrijf. Hij had gesprekken met collega-veehouders en kwam via Otto Vink in contact met TS Group Holland. Otto Vink is naast agri-consultant ook werkzaam als veehouder bij zijn eigen melkveebedrijf. “Aangezien TS Group Holland erkend dealer is van Bauer, heb ik Otto gevraagd om advies en zijn ervaringen. Het is prettig dat Otto zelf ook werkt als veehouder, hierdoor weet ik dat hij kennis van zaken heeft.”

Waarom scheiden met een Bauer mestscheider?
Veel veehouderijbedrijven moeten mest afvoeren om te voldoen aan gebruikersnormen. En dat is eigenlijk hartstikke zonde. De mestscheider van Bauer werkt met een schroefvijzelpers, die zich veelvuldig heeft bewezen als een zeer betrouwbare mestscheider. De constructie van de mestscheider waarborgt het scheidingsrendement in de extreemste omstandigheden. Bauer heeft al 25 jaar ervaring met de mestscheider en wordt in meer dan 80 landen vertegenwoordigd. TS Group is sinds 2011 erkend dealer van Distrimex, de importeur voor Nederland.

Joost van den Anker zegt hierover: “Een ander merk scheider had misschien goedkoper geweest. Maar als er na 3 jaar al iets versleten is, dan wordt de aankoop van een mestscheider meteen een stuk duurder. Daarnaast wilde ik een compacte opstelling hebben. Ik wil bij iedere put kunnen staan. Een vaste opstelling kan bijvoorbeeld alleen bij de schuur. Met een Bauer Plug & Play kan ik tevens veehouders in de omgeving van dienst zijn. Bij iedere boer die niet veel ruimte heeft, kan ik deze mestscheider neerzetten.”

Over melkveehouderij Van den Anker
Melkveebedrijf Mts. Van den Anker heeft een omvang van 140 melkkoeien en 170 jongvee met 110 hectare grond. Naast de melkveehouderij is Joost van den Anker, met zijn bedrijf Anker-Holstein, actief in het fokken van hoogwaardig melkvee.

Snel Contact

Bedankt voor uw bericht, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.